mandag 19. september 2011

Tigerkake

Dette er en oppskrift veldig lik den forrige kaka, men jeg har byttet ut noen ingredienser!
Navnet kommer ifra dess utséende som dere kanskje skjønner!




Ingredienser
2 egg
2 dl sukker
2 dl hvetemel
2 ss bakepulver
1 dl lunket vann

1 msk kakao/1msk vaniliesukker

Smør en rundform og ha oppi griljermel.
Varm opp ovnen til 175 grader C.
Bland egg og sukker lett i en bolle, og bland deretter i mel, bakepulver og til sist vann, rør godt. Deretter tar du 1/4 opp i en annen bolle og blander i kakao, og i den første bollen  blander du i vaniljesukkeret.
Deretter heller du først i vaniljeblandningen i formen, og deretter kakaoblandningen.
Stek i ovnen i 20-25 min.

Glasur er valfritt til denne, men jeg blandet 1.5 dl melis, 50g smeltet smør, 2 msk kakao og 1 msk kaffe.
Etter at jeg vendt kaken opp og ned på et kakefat fordelte jeg glasuren over kaka.

Yummie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar