mandag 12. september 2011

Deilig søndagsmorgen

Det må kun være en positiv ting med å være sykemeldt (ryggen), og det er at man får litt mere tid på morningen, til dagens viktigste måltid. Frukosten. Jeg elsker frukost! Ihvertfall når jeg som sagt har tid til det. Vanligst er vel en yoghurt i bilen, eventuellt noen knekkebrød og kaffe når jeg kommer på jobb.
Men helgerne står jeg gjrene opp litt før samboern min och disker opp noe digg. Eggerøre, amerikanske pannekaker, scones eller noe annet digg.

Igår besto frukosten av brødskiver og kokt egg, og kaffe til. Ikke så veldig fancy men ihvertfall mer enn to tørre knekkebrød!


Mmm, svenskesmør og svenskemajones. Jeg har virkelig prøvd å finne en majones i norge som smaker som Kavli sin svenske äkta majonäs, ikke den nye i plastikktube, det må være den vanlige tuben. Rart det där. Også svenske Pågen-limpan. Det er vel ikke sån at vi har vart over grensa og handlet? :)


Liker å legge opp ting på fat. Man får litt mere hotelfrukost preg over det.
Tidligere i uka fikk vi døgnferske egg av fettern til samboern min, og dette måtte vi jo prøve. Fettern hadde fått fortalt at di egga som er ute i butikk, kan være en mnd gammle, men må si at jeg smakte ihvertfall ikke noe forskjell.
Hva har dere spist til frukost i helga?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar